Meest gestelde vragen door genomineerden

 

Je bent genomineerd en hebt vragen over de verkiezing. Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag hier nog niet tussen, neem dan via de contactgegevens onderaan deze pagina contact met op met de organisatie.
 

1. Hoe kan ik meedoen aan de verkiezing of iemand nomineren?
Alle genomineerden kunnen gratis meedoen aan de verkiezing. Op deze pagina kan je zien wie er tot nu toe de genomineerden behoren. Staat jouw favoriete restaurant of keten nog niet in dit overzicht, dan kan je deze hier nomineren.


2. Wie mogen er restaurants en ketens nomineren?
Iedereen mag een restaurant of keten nomineren. Als klanten jou nomineren ontvang je daarvan automatisch bericht. Een restaurant of keten dient wel een statutair gevestigde onderneming binnen Nederland te zijn. De organisatie beoordeelt of een restaurant of keten wordt toegelaten tot de verkiezing. 


3. Kunnen er meerdere genomineerden per gemeente zijn?
Jazeker, dat is geen enkel probleem. Kijk wel eerst even goed of jouw genomineerde er niet al tussen staat.


4. Wie heeft mij genomineerd? 
De organisatie heeft in beginsel restaurants en ketens voor deze verkiezing geselecteerd. Deze genomineerden zijn hierover geïnformeerd. Restaurants die liever niet genomineerd willen zijn, kunnen zich afmelden door een email te sturen naar de organisatie (zie contactgegevens onderaan deze pagina). Aansluitend mag iedereen die zijn stem uitbrengt een restaurant of keten nomineren als die nog niet genomineerd is. De organisatie neemt contact op met de betreffende genomineerde om ze te informeren over de nominatie. Op deze pagina kan er genomineerd worden.


5. Wat kan ik als genomineerde winnen?
De te winnen titel kan veel publiciteit opleveren! Daarnaast kunnen alle winnaars een prachtige fysieke oorkonde ontvangen tijdens de Award Uitreiking op 5 maart 2018. Ook worden er digitale uitingen beschikbaar gesteld om de titel uit te dragen. De ervaring is dat het uitdragen van een titel kan leiden tot meer bezoekers, trotste medewerkers en meer omzet. 


6. Hoe worden de winnaars bepaald?
Lees hier hoe de gemeente-, provinciale en landelijke winnaars worden verkozen.


7. Maken niet alleen de grote restaurants kans op de gemeentetitel?
Nee, in iedere gemeente zijn er 2 titels te winnen:
     1. De genomineerde met de meeste stemmen
     2. De genomineerde met het hoogste gemiddelde cijfer (van de mensen die stemmen)
De ervaring leert dat met name kleinere genomineerden gemiddeld gezien hogere rapportcijfers halen. Op die manier maakt een klein restaurant net zoveel kans als een groot restaurant.
 

8. Wat kan ik doen om veel stemmen te krijgen?
Om veel stemmen te werven kan je posters en flyers bestellen met de naam van jouw restaurant er op. Niet verplicht, wel betaalbaar. Meer info over posters en flyers op maat. Daarnaast is het de moeite waard om jouw nominatie via Social Media zoals Facebook en Twitter uit te dragen. Tot slot werkt het uitstekend indien je jouw klanten een e-mail kan sturen met het verzoek een stem uit te brengen. En vergeet de lokale en regionale pers niet te informeren over jouw nominatie.


9. Ik heb promotiemateriaal besteld, maar ik heb dit nog niet ontvangen. 
De levertijd van het promotiemateriaal bedraagt circa 2-3 werkdagen. Ga dus eerst na wanneer je een bestelling gedaan hebt en of er sindsdien al meer dan 3 werkdagen versterken zijn. Heb je na 5 werkdagen nog niets ontvangen? Neem dan contact op met drukwerkpartner Printshare via mail of telefoon.


10. Waar kan ik de unieke SMS-code van mijn restaurant vinden?
Via deze link kan je snel en eenvoudig de unieke SMS-code van jouw restaurant vinden. Stemmen via SMS doe je door een SMS-bericht naar nummer 1008 met de tekst "RESTAURANT [UNIEKE SMSCODE]". Let er op dat er een spatie staat tussen het woord RESTAURANT en de unieke SMS-code. Stemmen via SMS mag maximaal 1 keer per mobiel nummer. Ter bevestiging van jouw stem ontvang je 1 SMS-bericht retour. De kosten hiervan bedragen eenmalig € 0,90 (exclusief de kosten van je mobiele telefoon).
 

11. Onze naam staat verkeerd op de website of we willen deelnemen in een andere categorie, kan dat gewijzigd worden?
Ja, stuur een e-mail naar vragen@restaurantverkiezing.nl
 

12. Wat moet ik doen als ik toch niet genomineerd wil zijn?
Er zijn grote voordelen aan verbonden. Voor de deelnemende restaurants en ketens biedt de verkiezing volop kansen op het verkrijgen van waardering van klanten, erkenning, positieve publiciteit en toenemende omzet bij het winnen van de titel. Deelname voor genomineerden is gratis. Wil je niet meer genomineerd zijn, stuur dan een email naar de organisatie (zie contactgegevens onderaan deze pagina)

 
13. Wie is de initiatiefnemer van de verkiezing? 
Organisator van de Verkiezing is Vote Company. Daarnaast is de verkiezing mogelijk gemaakt door Bakkersvak, Gastronomie en Horeca Vizier.


14. Kan ik ook mee doen aan de verkiezing als we geen zakelijke relatie hebben met de partners van de verkiezing?
Ja, natuurlijk. De partners van de verkiezing maken de verkiezing mede mogelijk, maar hebben geen enkele invloed op de einduitslag. Ook als je geen zakelijke relatie heeft met de partners van de verkiezing kan je gewoon mee doen.
 

15. Zijn er algemene voorwaarden van toepassing?
Jazeker, lees hier de voorwaarden. Alle stemmers en genomineerden verklaren zich hiermee akkoord.
 

16. Tot wanneer kan er gestemd worden?
Er kan tot en met 11 februari 2018 gestemd worden.


17. Kan ik de gegevens van de stemmers inzien? 
Nee, in het stemproces bewaken we de anonimiteit van de stemmer.


18. Ik heb kaarten besteld voor de Award Uitreiking. Kan ik de kaarten ook annuleren? 
Tot 14 dagen voor de Award Uitreiking kan je jou kaarten annuleren door een e-mail te sturen naar vragen@restaurantverkiezing.nl. Je  ontvangt dan 50% van de kosten van de kaarten retour. Binnen een termijn van 14 dagen voor de Award Uitreiking kan je jouw kaarten niet meer annuleren. Wel kan je de kaarten aan iemand anders geven, want de kaarten zijn niet-persoonsgebonden.

19. Ik heb kaarten besteld voor de Award Uitreiking. Wat is hier allemaal bij inbegrepen?
Jouw kaart is inclusief bubbels & food, de Award, entree vakbeurs Bakkersvak en een persoonlijke foto met Award & Katja Schuurman.

Heb je vragen, opmerkingen, suggesties of gewoon iets leuks te melden over de verkiezing? Neem contact op met Niels Groot, Moderator van de verkiezing, via vragen@restaurantverkiezing.nl.

 

De verkiezing van het Leukste Restaurant is powered by Vote Company, Dé specialist met het beste stemplatform.

Om deze website ten volle te benutten dient u cookies te accepteren - toon details